June, 18, 2021 Kyiv, NSC "Olimpiyskyi", 55, Velyka Vasylkivska str.

Разом з Work.ua, титульним спонсором конференції, ми висвітлювали аналітику змін на ринку праці України, а тепер вирішили описати глобальні тенденції, які спостерігають на цьому ринку фахівці.

На наші запитання відповідала Наталія Панкратова, генеральна директорка Work.ua. Вона ділиться своїм баченням впливу карантину на український бізнес, а також дає поради щодо довготривалих змін у стратегічному розвитку компаній.

Які зміни на ринку праці, спричинені карантином, залишаться в Україні і після нього?

— Всі зміни можна вже розділити на очевидні та неочевидні. Почнемо з перших. Кількість вакансій просіла вдвічі, якщо порівнювати з лютим цього року. Ринок туризму — повністю на стопі. Гарячі путівки для подорожі з кухні до спальні не потрібні. Готельно-ресторанний бізнес, як і сфера краси, спорту переживають не найкращі часи.

Хто залишається на плаву? Аптеки, ритейл, IT-сфера, хоча скорочення найму спостерігається і там теж. Сільське господарство практично ніяк не залежить від карантину. Логістика, наприклад, більше в плюсі, ніж у мінусі.

Дистанційна робота стає новим трендом. Ми бачимо збільшення вакансій на віддаленій роботі у 2 рази. При цьому, люди в 5 разів частіше відгукуються саме на пропозиції дистанційної роботи, ніж на вакансії в офлайні.

Ринок доставки буде рости, й після карантину буде триматися на рівні. Адже люди зрозуміли, що можна, не виходячи з дому, отримати не тільки піцу і суші, а й інші продукти, побутову хімію — та що завгодно! Тому, кур’єри будуть залишатися в попиті ще довго.

А ще, ситуація з карантином показала, що професії, пов’язані з обслуговуванням клієнтів (оператори кол-центрів, менеджери з продажу і т. д.), продовжують мати попит, адже людині завжди потрібна людина.

З не настільки очевидного. Роботодавцям в період карантину довелося прискоритися з переглядом парадигми мислення. Так звані soft skills тепер особливо важливі. Співробітники, які не можуть швидко перебудуватися й ухвалити швидке рішення в критичній ситуації, залишатимуться незатребуваними.

Бренди виходять на новий рівень колаборацій. Компанії готові об’єднуватися, надаючи нехарактерні послуги. Кількість соціальних ініціатив — ще один окремий момент. Бізнес показав готовність взяти на себе роль держави і допомогти в боротьбі з COVID-19, в той час як керівництво на державному рівні показувало свою неспроможність, як мінімум, у цьому питанні.

Чи корелюють зміни в Україні зі світовими тенденціями?

— Подивіться на світ навколо. Америка і Європа усіма силами намагаються утримати на плаву бізнес. Кредитні канікули, додаткові виплати, пільги. Що у нас? Імітація бурхливої ​​діяльності. Відстрочили сплату податку на доходи фізичних осіб до жовтня замість серпня? Перенесли терміни звітності? І, разом з тим, — незрозумілий закон про фінмоніторинг.

Як бачите, свої особливості у нас є завжди. І поки незрозуміло, як взагалі держава намагається зберегти середній, не кажучи вже про малий бізнес. І куди вийдуть люди після карантину, якщо їхніх робочих місць вже не залишиться, — невідомо.

Які довготривалі стратегії варто впроваджувати компаніям?

Навчитися гнучкості та адаптивності, швидко реагувати, особливо, коли апріорі є операційні витрати, яких неможливо уникнути.

Ми всі зараз знаходимося в періоді невизначеності. Щоб правильно його подолати, потрібно зрозуміти й прийняти, що це нормально — бути вразливим, це нормально — рухатися маленькими кроками та навіть помилятися — нормально. Це розуміння допоможе зменшити стрес, а отже, сконцентруватися на важливому. З упевненістю приймати рішення і бути лідером для команди.

  • Не біжіть на далекі відстані. Плануйте на короткі терміни. Постійно відстежуйте показники. Будьте в курсі того, що відбувається в кожному відділі.
  • Оптимізуйте витрати. Відмовтеся від усього баласту: витрат, неефективних процесів і неефективних співробітників. Це нормально.
  • При цьому, люди — наша головна цінність і наша головна сила. Якщо команда втратить натхнення, що ми тоді зможемо зробити? Тому так важливо бути прикладом, бути вдячним і постійно вести діалог зі своїми людьми.

Як зміниться ринок праці, які галузі виростуть?

— Все залежить від того, як довго триватиме карантин і коли буде точка неповернення. Хто виросте? Той, хто швидко зможе адаптуватися, буде тримати темп і сміливо та впевнено пробувати нове.

Organized by the efforts of volunteers from following companies

Sponsors & Partners 2021

Title Sponsor
General Sponsor
Main Stage Sponsor
«Internet technologies» Sponsor
«Future» Sponsor
«Advertising and Promotion» Sponsor
City of the Future Sponsor
Book Partner
Building Partner
Relax Partner
Auto Partner
Online-marketing
Premium Partner
Sponsor
Sponsor
Logistics Partner
Tech Partner
Digital Partner
Investment Partner
Printing Partner
Water Partner
Tech Partner
Medical partner
Newsletter partner
Sponsor

Info partners 2021

General Info Partner