18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

Разом з Work.ua, титульним спонсором конференції, ми висвітлювали аналітику змін на ринку праці України, а тепер вирішили описати глобальні тенденції, які спостерігають на цьому ринку фахівці.

На наші запитання відповідала Наталія Панкратова, генеральна директорка Work.ua. Вона ділиться своїм баченням впливу карантину на український бізнес, а також дає поради щодо довготривалих змін у стратегічному розвитку компаній.

Які зміни на ринку праці, спричинені карантином, залишаться в Україні і після нього?

— Всі зміни можна вже розділити на очевидні та неочевидні. Почнемо з перших. Кількість вакансій просіла вдвічі, якщо порівнювати з лютим цього року. Ринок туризму — повністю на стопі. Гарячі путівки для подорожі з кухні до спальні не потрібні. Готельно-ресторанний бізнес, як і сфера краси, спорту переживають не найкращі часи.

Хто залишається на плаву? Аптеки, ритейл, IT-сфера, хоча скорочення найму спостерігається і там теж. Сільське господарство практично ніяк не залежить від карантину. Логістика, наприклад, більше в плюсі, ніж у мінусі.

Дистанційна робота стає новим трендом. Ми бачимо збільшення вакансій на віддаленій роботі у 2 рази. При цьому, люди в 5 разів частіше відгукуються саме на пропозиції дистанційної роботи, ніж на вакансії в офлайні.

Ринок доставки буде рости, й після карантину буде триматися на рівні. Адже люди зрозуміли, що можна, не виходячи з дому, отримати не тільки піцу і суші, а й інші продукти, побутову хімію — та що завгодно! Тому, кур’єри будуть залишатися в попиті ще довго.

А ще, ситуація з карантином показала, що професії, пов’язані з обслуговуванням клієнтів (оператори кол-центрів, менеджери з продажу і т. д.), продовжують мати попит, адже людині завжди потрібна людина.

З не настільки очевидного. Роботодавцям в період карантину довелося прискоритися з переглядом парадигми мислення. Так звані soft skills тепер особливо важливі. Співробітники, які не можуть швидко перебудуватися й ухвалити швидке рішення в критичній ситуації, залишатимуться незатребуваними.

Бренди виходять на новий рівень колаборацій. Компанії готові об’єднуватися, надаючи нехарактерні послуги. Кількість соціальних ініціатив — ще один окремий момент. Бізнес показав готовність взяти на себе роль держави і допомогти в боротьбі з COVID-19, в той час як керівництво на державному рівні показувало свою неспроможність, як мінімум, у цьому питанні.

Чи корелюють зміни в Україні зі світовими тенденціями?

— Подивіться на світ навколо. Америка і Європа усіма силами намагаються утримати на плаву бізнес. Кредитні канікули, додаткові виплати, пільги. Що у нас? Імітація бурхливої ​​діяльності. Відстрочили сплату податку на доходи фізичних осіб до жовтня замість серпня? Перенесли терміни звітності? І, разом з тим, — незрозумілий закон про фінмоніторинг.

Як бачите, свої особливості у нас є завжди. І поки незрозуміло, як взагалі держава намагається зберегти середній, не кажучи вже про малий бізнес. І куди вийдуть люди після карантину, якщо їхніх робочих місць вже не залишиться, — невідомо.

Які довготривалі стратегії варто впроваджувати компаніям?

Навчитися гнучкості та адаптивності, швидко реагувати, особливо, коли апріорі є операційні витрати, яких неможливо уникнути.

Ми всі зараз знаходимося в періоді невизначеності. Щоб правильно його подолати, потрібно зрозуміти й прийняти, що це нормально — бути вразливим, це нормально — рухатися маленькими кроками та навіть помилятися — нормально. Це розуміння допоможе зменшити стрес, а отже, сконцентруватися на важливому. З упевненістю приймати рішення і бути лідером для команди.

  • Не біжіть на далекі відстані. Плануйте на короткі терміни. Постійно відстежуйте показники. Будьте в курсі того, що відбувається в кожному відділі.
  • Оптимізуйте витрати. Відмовтеся від усього баласту: витрат, неефективних процесів і неефективних співробітників. Це нормально.
  • При цьому, люди — наша головна цінність і наша головна сила. Якщо команда втратить натхнення, що ми тоді зможемо зробити? Тому так важливо бути прикладом, бути вдячним і постійно вести діалог зі своїми людьми.

Як зміниться ринок праці, які галузі виростуть?

— Все залежить від того, як довго триватиме карантин і коли буде точка неповернення. Хто виросте? Той, хто швидко зможе адаптуватися, буде тримати темп і сміливо та впевнено пробувати нове.

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер