18 июня 2021 Киев, НСК «Олимпийский», ул. Большая Васильковская, 55

Наприкінці року Дмитро Базилевич, керівник напряму Digital Fun нашої конференції, поспілкувався з представниками різних видів того самого цифрового фану, щоб з’ясувати, як зараз почувають себе постачальники розважального контенту в Україні. Як вплинули світові події на Digital Fun і чи справді в онлайн-розвагах усе так добре, як здається, — у підсумковому матеріалі.

Дмитро Базилевич, iForum, керівник напряму Digital Fun:

«— Цей текст я намагався написати майже тиждень. Складно підсумовувати 2020 рік. Дуже, знаєте, не хочеться стати автором ще одного «підсумкового опусу», який по суті буде збірною солянкою з обридлих всім словосполучень «вплив пандемії», «наслідок карантину», «трансформація віддаленості» тощо.

А без них ніяк не вийде — це ж підсумки 2020 року! До того ж ми говоримо про напрямок Digital Fun, а більшість щиро вірить у те, що хто-хто, а от індустрія розваг у 2020 році ох, як відтягнулася… Відтягнулися, так. І назад вже не притягнеш 😊

Тож, силою і владою, дарованими мені Оргкомітетом, я делегував підсумовування року для галузі своїм шановним спікерам, а собі залишив найсмачніше. На мій погляд, найважливіше, що сталося у 2020 році — ми нарешті стали свідками явища, про яке я говорив 2 останні роки, з моменту появи напряму Digital Fun на iForum. Індустрія об’єдналася проти циферблата годинника. А він, як не дивно, ніяк не змінився ні в порівнянні з 2019 роком, ні навіть з 2018-м — в ньому як і раніше 24 години. І в ці 24 години потрібно знайти хоч якийсь відрізок часу, коли споживач буде розважати себе саме вашим продуктом (і платити, відповідно, саме вам).

І ось ми бачимо прекрасні об’єднання форматів: прем’єри й багатомільйонні концерти в комп’ютерній грі Fortnite, запуск виробництва трьох фільмів і семи серіалів за відеоіграми (і це тільки від Sony), випуск ігрового ПК в колаборації з мережею KFC, який дозволяє підігрівати курку (не жарт!). І багато, багато, багато іншого. Індустрія розуміє, що циферблат годинника — непереможний. Тому потрібно об’єднуватися і шукати нові формати. І це чудово!

А тепер про пандемію, карантин і ось це от все.»

Геннадій Веселков, Українська професійна асоціація кіберспорту, член правління

«— Як розвиваються сервіси стримінгу в Україні? Чи є достатньо технічних можливостей, як змінюється попит і чи корелюють ці зміни зі світовими тенденціями?

— Сьогодні в Україні щось стрімить чи не кожен другий, але в основному це стримінг буденних життєвих подій в Instagram або на Facebook. Для серйозних трансляцій у реальному часі як і раніше користувачі обирають YouTube або Twitch. І якщо перший більше затребуваний для серйозних стримів, то Twitch тримає беззастережне лідерство серед стримінгу ігор та подій кіберспорту.

Навіть на трансляціях, які йдуть відразу і на YouTube, і на Twitch видно, що переважна більшість користувачів обирає Twitch. Численним конкурентам, які з’являлися в останні роки, так і не вдалося потіснити лідерів. У розпал пандемії, коли у людей практично немає можливості подорожувати, стримінг, особливо, ігровий, став ще актуальнішим.»

Анна Ткаченко, 1+1 Digital та Інновації, директорка

«— 2020 рік став знаковим роком для розвитку стримінгу: цьому посприяло кодування ефірного мовлення, міцно «запечатане» карантином. Якщо враховувати, що інтернет-покриття в Україні вже досягло рівня розвинених країн, вважаю, у нас є всі умови для розвитку стримінгу. Крім одного, але дуже важливого: готовність платити відповідну запиту ціну.

Netflix, Amazon та інші глобальні гравці задали високі стандарти як для технологій, так і для різноманітності якісного оригінального контенту. Логічно, що і те, й інше вимагає значних у всіх сенсах інвестицій, як правило, довгострокових.

Тому 2020-й — це рік розставляння всіх крапок над «i». Рік, в якому обставини самі підштовхнули користувачів до платформ, і вони віддали перевагу тим, хто не шкодував інвестицій в технології та контент, і чий голос був гучнішим у попередні роки.

Але! Залучити користувача це тільки пів справи, а от змусити його утриматися і не повернутися до свого звичного способу споживання ТВ-контенту — в цьому справжній виклик. Наприклад, згадаємо минулий Новий рік. Всі пам’ятають невдоволення користувачів з приводу нестабільності роботи платформ. Вважаю, що саме такі гучні «фейли» змушують користувачів не поспішати відмовлятися від кабелю або постійно шукати надійніший ОТТ-сервіс.

Тому не контентом єдиним. Він, безумовно, повинен бути якісним і різноманітним, адже це один з ключових чинників вибору платформи українськими користувачами. Але дуже важлива також і стабільність роботи сервісу, яка, найчастіше, підводить в найважливіший для користувача момент, не витримавши навантаження. Ми на 1+1 video завчасно готуємося до новорічної ночі й чітко бачимо головне завдання: впоратися з обслуговуванням великої кількості користувачів і забезпечити стабільну роботу платформи. Розуміючи наші технічні можливості і місткість серверів, ми прийняли рішення відмовитися в ніч на 1 січня 2021 від Full HD і вимкнути функції рекомендованого контенту, що дозволить нам витримати більше навантаження.

Очевидно, що крига скресла і в наступні роки OTT залишатиметься найбільш швидкозростаючою технологією. А ось конкурувати вже буде складніше, і кожній платформі потрібно більш чітко формувати своє унікальне позиціювання

Микола Рогинець, агентство відеомаркетингу beTrue Media, засновник і керівник

«— Що змінилося під час карантину для авторів Youtube-контенту?

— Тема №1 — це, звичайно, Сovid-19, який привніс в життя авторів контенту багато різних речей. Є речі сумні, і є речі оптимістичні. По-перше, Сovid-19 сам собою, як жанр контенту. Навколо нього є величезна кількість пошукових запитів, це однозначно тема року. Якщо переглянути найпопулярніші запити користувачів Google в Україні, то там на перших місцях якраз коронавірус і все, що з ним пов’язано. YouTube спершу обмежував креаторів в тому, щоб знімати контент на цю тему, не дозволяв його монетизувати, а потім все ж таки вирішив дозволити це робити. Однак, сервіс продовжує регулювати цю тему, щоби те, що блогери розповідають, не суперечило рекомендаціям ВООЗ і МОЗ України. Тобто, з одного боку — актуальна затребувана тема, яка може швидко принести багато переглядів, а з іншого — серйозна регуляція й обмеження від самої платформи.

Карантинні обмеження призвели до того, що величезна кількість людей просто сиділа вдома і почала дивитися YouTube. Сервіс переживає зростання, я б сказав, паранормальне зростання часу переглядів: усіх відео, всіх жанрів і всіх форматів. Це стосується і відеозаписів, і стримів у реальному часі.

Завдяки карантину почали зростати такі жанри як кулінарія, фітнес, всілякі медитативні й духовні практики, релігійні церемонії — ми дивилися трансляції з православних і католицьких церков, і так далі, і тому подібне.

Якщо говорити про доходи, то у зв’язку з карантином змінився їхній розподіл для блогерів. Погіршення економічної ситуації призвело до того, що частка доходів від автоматичної реклами зменшилася, і за цим напрямком блогери стали заробляти менше. Але для багатьох, особливо для великих каналів це компенсувалося зростанням доходів від інтеграцій, оскільки все більше брендів стали звертати свою увагу на інфлюєнс-маркетинг.

До речі, тут є ще один цікавий факт — розцінки на інтеграцію у Youtube-блогерів помітно вищі, ніж у Instagram- і TikTok- блогерів. Тож, якщо говорити про інфлюєнс-маркетинг, то 2020 рік став роком Instagram і TikTok.

Підсумовуючи, можу сказати, що найсерйознішим викликом для всіх творців контенту на YouTube, блогерів або медіакомпаній, стала жорстка конкуренція. Сервіс надає перевагу і просуває популярніший контент, а значить, поріг входу для новачків стає все вищим. З чим пов’язаний останній тренд — це поява професійних спеціалізованих команд, які прокачуватимуть і розвиватимуть нові канали.»

Организовано усилиями волонтеров компаний

Спонсоры и партнеры 2021

Титульный спонсор
Генеральный спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор зала «Интернет-технологии»
Спонсор зала «Будущее»
Спонсор зала «Реклама и продвижение»
Спонсор Города Будущего
Книжный партнёр
Строительный партнёр
Relax-партнёр
Автомобильный партнёр
Премиальный партнёр
по онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логистический партнёр
Технологический партнер
Digital-партнёр
Инвестиционный партнёр
Полиграфический партнер
Водный партнёр
Технический партнёр
Медицинский партнер
Партнер рассылки
Cпонсор

Инфопартнеры 2021

Генеральный информационный партнёр