18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

Поки всі учасники освітнього процесу по-своєму адаптуються під зміни навчального формату, про свій досвід і те, як поєднувати роботу вчителя XXI століття і розвивати танцювальний блог у соціальних мережах розповіла викладач Новопечерської школи Анна Домніч — засновниця фізичної активності дітей у Всеукраїнській школі онлайн і керівниця танцювальної студії Lucky Dance. Анна увійшла до ТОП-10 вчителів за версією громадської спілки «Освіторія» і номінована на Global Teacher Prize Ukraine.

Про те, як бути вчителем у XXI столітті

— Реалії сьогодення такі, що прогресивному вчителю дуже важливо постійно перебувати в тренді та бути на одній хвилі з дітьми. Професійна таємниця дуже проста і здійсненна: потрібно фокусуватись на дитячих інтересах, розуміти, про що діти думають, йти в ногу з часом і намагатися зробити уроки максимально цікавими. Такими, щоб дітям хотілося бігти на ці уроки, незалежно від оцінювання.

В наш цифровий час вже не є чимось дивним активно вести соціальні мережі, більш того, це та активність, яку видно на кожному кроці. Під час зміни формату на дистанційну освіту я знімала велику кількість роликів з фізичними вправами у соцмережі. Основний акцент був на те, що це — не звичайні ролики з вправами, а відео з танцювальними елементами, трендовими рухами та сучасною музикою, під які діти захочуть рухатись та підтримувати челенджі. Наприклад, такі як #шпагатчелендж, #розножкачелендж, коли дитина долучається, хоче робити разом з тобою спортивні вправи та вмотивована до розвитку, в першу чергу.

Щоб підкорити серця та мотивувати до занять спортом сучасних дітей я обрала комунікацію через Tik-Tok. Діти більше заохочуються, коли в Tik-Tok ти знімаєш не загальні тренди, а робиш власні й спортивні, робиш свої руханки. Я створила свої, які підтримує багато дітей.

Звичайно, скільки людей, стільки і думок, проте не потрібно заперечувати, що за соцмережами є майбутнє. Якщо ви вчитель і бачите, що діти користуються соціальними мережами, то долучайтесь і там будьте прикладом, на який дітям буде цікаво дивитись і за яким вони підуть. З цією філософією ви можете робити свої челенджі, інтерактиви, ділитись корисною інформацією та вести активну діяльність у соціальних мережах. У медіасфері це називається інфотеймент, тобто подача важливої та корисної інформації для аудиторії в максимально розважальній та ненав’язливій формі.

Я раджу планувати власні уроки з креативом, незалежно від того, проводите ви навчання у форматі онлайн чи офлайн. Це може бути, знову ж таки, якийсь челендж. З власного досвіду можу навести приклад, як ми проводили 21 день #шпагатчелендж, коли протягом 21 дня кожен з дітей знімав свої результати для соціальних мереж, і я теж. Як ви знаєте, за 21 день формується звичка. Тому після цього челенджу багато дітей продовжили розвивати свої вміння та сідати на шпагат.

Я викладач хореографії, тому в процесі структурування своїх уроків я підлаштовуюсь під бажання дітей: питаю, чого вони хочуть, які танцювальні тренди їм цікаво бачити на уроках хореографії. Моя задача полягає в тому, щоб змотивувати учнів працювати і займатися спортом.

 


Приклад руханки від Анни Домніч

Про перспективи і перешкоди онлайн-навчання в Україні

— Однозначно, онлайн-навчання повинно бути, але воно має бути якісним, зрозумілим. Загалом, крутою ідеєю буде платформа з персональним доступом до всіх записаних уроків, де всі діти у будь-який момент, незалежно від карантину, зможуть долучитися і відкрити на цій платформі потрібний урок.

Щодо перешкод, то наразі в Україні дуже багато маленьких міст та селищ, котрі не можуть дозволити собі якісне дистанційне навчання під час карантину.

Гадаю, що Всеукраїнська школа онлайн стала гарною можливістю якісного навчання для дітей. Безпосередньо руханки в ефірі — це класна історія з мотивацією дітей до чогось нового, коли реальний вчитель і навіть українською мовою може бути з ними на одній хвилі. Руханки — це інструмент не лише для вчителів фізкультури, а для всіх охочих зробити перерву між своєю науковою чи іншою роботою.

Про нові стосунки між вчителями та батьками

— Участь батьків повинна бути максимальною не тільки у навчальному процесі, а загалом у щоденному житті дітей. Вони повинні підтримувати дітей та пояснювати, чому наразі важлива онлайн-освіта, чому саме так відбувається і чому не можна в такий момент запускати офлайн-навчання.

Основною мотивацією для дітей є те, що вони повинні розуміти, що світ змінюється. Кожен день відбувається щось нове, тому соціум повинен підлаштовуватися. Найкращим рішенням зараз буде навчатися і онлайн, і офлайн. У вчителів завжди повинен бути «План А», «План Б» і взагалі вся абетка на незаплановані випадки.

Про адаптацію до нових форматів

— Як полегшити процес адаптації вчителям? Просто зрозуміти, що світ змінюється і ми повинні йти в ногу з часом, і ніякі перешкоди не повинні зашкодити навчити дітей бути кращими.

Якщо з конкретних порад, готуйтесь до кожного уроку, вигадуйте креативні ідеї та «фішки». Завжди цікавтесь та збирайте фідбек у ваших учнів після кожного зробленого завдання, придумуйте челенджі, робіть цікаві вправи, танцюйте руханки, вигадуйте нові тренди, які будуть цікаві дітям, ніколи не зупиняйтесь у досліджені нових широт, експериментуйте. Та головне — робіть це разом з дітьми. Ніякий формат навчання не має нас зупинити!

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер