18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

З’їхати в нікуди з офісу за чотири дні, створити артпростір, в якому відчувається Харків, та ще й зібрати при цьому чергу з нових клієнтів. Сьогодні історію про свій карантинний рік нам розповідає компанія Promodo, спонсор конференції iForum.

Про роботу під час кризи

«Компанія Promodo спеціалізується на розвитку eCommerce-бізнесу за допомогою інструментів digital-маркетингу. З 2004 року Promodo допомогла розвитку понад 1 500 проєктів в 15 країнах світу. Серед клієнтів: Rozetka, Prom, EVA, Citrus, Comfy, Foxtrot, Vodafone, Raketa та інші.

Під час карантину найбільший відтік клієнтів ми відчули в березні. Квиткові сервіси, івент-індустрія й туристичний бізнес згорнули роботу протягом дня. Їхню професійну діяльність просто зупинили на законодавчому рівні. Друга хвиля відтоку клієнтів, яка тривала до середини квітня, забрала гравців малого бізнесу. Це наші давні партнери, для яких онлайн був скоріше приємним доповненням у загальному пирозі прибутку. Багато хто з них не витримав через брак оборотних коштів, дехто не встиг підготуватися до нових вимог щодо наявності швидкої доставки чи можливості оплатити карткою. Нові контракти також взяли час на роздуми.

Та нема зла, щоб на добре не вийшло. Великий рітейл, який складає основну частину нашого клієнтського портфеля, навпаки, почав збільшувати бюджети на онлайн. З одного боку, для компенсації оборотів закритого офлайну, з іншого – для утримання своєї частки ринку. Буря колись закінчиться, а покупці запам’ятають тих, хто був поруч у найважчі часи: на TV, в YouTube та в медійному просторі в цілому.

В умовах таких «ножиць», коли окремі галузі та малий бізнес просто зупинилися, а нові гроші не заходили, ми змушені були діяти рішуче та перестраховуватися. Це – не перша наша криза з 2004 року, тому були розписані відразу три сценарії.

Найжорсткіший – падіння обігу в травні на 40%. Від цього показника і будували бюджет. Пішли на досить жорсткі заходи, скоротивши всім зарплати на 30%, та відмовилися від офісу. Попередньо обговорили всі непопулярні заходи на загальних зборах компанії.

 

«– Ми показали усі фінанси, сценарії, розказали про причини такого рішення. Команда підтримала. Загалом я завжди дію в інтересах компанії і відкрито говорю, що коли потрібно буде скоротити 20 осіб, щоб зберегти 200 – я це зроблю. Нічого особистого, я всіх люблю, але такі умови бізнесу і зовнішнього середовища. Та вже у червні ми повернулися до докризового обігу, а до вересня повністю компенсували урізані 30% за кожен місяць.» – розповідає Олександр Колб, генеральний директор Promodo.

З офісом було складніше і легше одночасно: «Я попросив знижку в орендаря, з яким ми працювали вже багато років, – нам відмовили. Після цього ми за 4 дні зібрали всі речі та з’їхали.».

Рішення прийняли досить легко, бо на той час команда вже займалася розробкою нової локації під хаб та офіс.

 

Останній день у старому офісі

Відлига, віддалена робота та нові клієнти

Найцікавіше почалося в червні. У перший тиждень місяця всі, як з ланцюга зірвалися. «Заморожені» нові контракти вирішили терміново «розморозитися» та стартувати в digital. Великі гравці, як вже казали, тільки розігріли конкуренцію за онлайн-покупців та відточили процеси. У цей час ми вирішили, що карантин для нас закінчився. Тоді ж почався великий вихід аптечних мереж і ресторанів, які вже налаштували свої власні доставки і мобільні додатки. «Аптека 911», «Аптека Доброго Дня», Liki24, Tabletki.ua, Mafia.

До цього ми роками на тендерах обговорювали неминучість онлайну та майбутнього з доставкою. У 2020-му бізнеси переконалися у правдивості цієї тези самостійно. І ми радіємо, що можемо допомогти. Бренду Mafia, наприклад, ми допомагаємо за всіма напрямками – від стратегії цифровізації до просування додатків та оптимізації конверсій.

 

«– Ми зараз дуже різко зростаємо. З деякими клієнтами не можемо стартувати місяць-півтора, оскільки на ринку немає потрібної нам кількість кваліфікованих фахівців. Від початку травня взяли на роботу більше 50 осіб, зараз ще близько 40 вакансій відкрили».

Перехід на віддалену роботу не став для команди складністю. Ми вже кілька років використовуємо хмарні середовища управління проєктами і завданнями, а більшість діджитал-інструментів доступні з будь-якої точки світу. Зараз у нас немає обмежень, в якій локації шукати співробітників. Відкрито вакансії в Одесі, Дніпрі та Полтаві. Там команди працюють з коворкінгу або з дому, кому як зручніше.

 

Частина команди Promodo з офісу у Києві. Простір True Office

Окрім дефіциту кадрів на роботу нашої команди вплинув і Covid-19. У компанії перехворіло близько 20 людей. Ми всіх застрахували повністю на 6 місяців, що також зняло напругу. Коли заходили в карантин, в березні, обіцяли, що будемо компенсувати співробітникам всі витрати на лікування, і цієї обіцянки дотрималися.

Нова нормальність та повернення до офісу

З поверненням клієнтів, оборотів та прибутку, ми в’їхали і до нового простору – Promodo Hub. Ідея особливої локації переслідувала нас вже років шість. Хотіли створити місце для камерних заходів з клієнтами, партнерами, співробітниками, але відповідної локації на прикметі не мали.

 

«– І ось на початку 2019-го мене набирають з інфраструктурного комітету IT-кластеру і кажуть, що є цікава локація. Я прийшов туди – й одразу закохався », – згадує Олександр Колб.

 

Процес розбудови нового простору Promodo у Харкові

Від березня до вересня ми постійно вели комунікацію щодо нового офісу та готували команду до повернення. І коли відкрили – майже всі одразу вийшли. Якби ми запросили людей до старого офісу, напевно, отримали б більше негативу, ніж позитиву. Ми зовсім змінили підхід до створення нового простору. Зараз є новий тренд на умови роботи – робочий простір, в якому виникає бажання розчинитися.

 

Кімната для переговорів «Виділяйся»

Promodo Hub – це харківської лофт, в якому все перегукується з відомими місцями міста. Ми не прагнули фокусуватися виключно на IT, тому хаб створювався як артпростір для креативної верстви.

 

«– Ми хочемо, щоб тут збиралися художники, поети, музиканти. Всі небайдужі до Харкова. Щоб ця локація стала точкою входу для найкращих конференцій, навчання або показів мод, – розмірковує Олександр Колб, – ідея така, що ти приходиш і отримуєш усе під ключ: світло, екрани, мобільну сцену, гарний звук, зручну локацію та комфортний простір на 100 місць».

Про дизайн хабу

Компанія Promodo – це компанія з харківським корінням. І ця ідея була закладена в основу нового простору. Разом з дизайнерами ми спромоглися зібрати в ньому найкращі частини міста, наповнити мистецтвом та харківськими персоналіями. Водночас ми створили простір, в будь-якій частині якого буде комфортно працювати.

 

Роботи відомих харківських митців для нового простору Promodo

У кожному відділі на стінах зображені роботи Олесі Корнілової – харківської художниці. Салтівка (район міста), Круглий ринок, Градусник. На деяких малюнках можна також знайти нашого тотемного жирафа чи відомих харків’ян, наприклад, Макса Розенфельда (відомий харківський гід) або Олега Дроздова (архітектор).

 

Скетч від Олесі Корнілової в одному з відділів

Поряд майже з кожним підрозділом ми створили й кімнати для переговорів. Локації для робочих зустрічей вирішили присвятити найпоширенішим місцям зустрічей у Харкові.

Тепер ми маємо змогу попрацювати в Парку, в контейнері Барабашова або провести переговори на 602-му мікрорайоні, вивчаючи карту цієї місцини на стелі.

 

Кімната для зустрічей «Парк»

 

Кімната для зустрічей «602-й мікрорайон»

Одна з дизайнерок нового простору Юлія Шаталюк розповідає, що в цьому проєкті для них було важливим не робити репліки відомих об’єктів Харкова, а створювати легенду для кожного куточка. Наприклад, у кімнаті для переговорів «Держпром» стіл стоїть на ніжках від справжнього кульмана (прилад для креслень), стільниця з заводу, горщики для квітів з підписом ДГП (Будинок Державної промисловості), висить 3D-макет Держпрому.

 

Кімната для зустрічей «Держпром»

За таким задумом з’явилася і зона «Ботанічний сад». Тут створили м’яку ополонку, де можна посидіти та відпочити. Поряд встановили копії кабінок канатної дороги з Парку Горького з датою заснування міста – 1654.

 

Зона відпочинку «Ботанічний сад»

Про колаборацію в просторі й бізнесі

Зараз весь наш простір на двох поверхах поділено на зони: офіс Promodo, Promodo Hub і Promodo Academy – центр освіти digital-фахівців. Завдяки дизайнерським рішенням вони існують в симбіозі, хоча це й різні бізнеси.

Колаборація відбувається і в роботі з художниками. Частину кухні з холодильниками ми робили спеціально під Романа Мініна (відомий харківський митець). Він розписав холодильники та частину стіни, назвавши свою роботу «Холодильник правди-2».

 

Артоб’єкт «Холодильник правди-2» на кухні Promodo

Під час роботи Роман настільки надихнувся простором, що зібрав ще й роботи 20 сучасних художників і фотографів, які ми розвісили у просторі.

Якщо ти говориш, що ти «№1 на ринку», то повинен бути«номером один» і з точки зору експертизи команди, культури та локації. До нас часто приїжджають наші партнери, тож маємо велике бажання підтвердити свій рівень у всьому. За відгуками, наш задум підтверджується фактичними бізнес-угодами.»

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер