Осінь 2020 Київ, МВЦ, Броварський пр-т, 15

Новий розклад, новий досвід і нові звички – це те, що ми здобули в карантині. Багато оновлень залишаться з нами й надалі, особливо, якщо вони зручні та допомагають витрачати менше часу, наприклад, на закупи. Мова про онлайн-сервіси і нерозривно пов’язані з ними платіжні операції в інтернеті. Про нову статистику онлайн-платежів розповідає Юрій Батхін, віце-президент з розвитку бізнесу Mastercard в Україні – компанії, що є спонсором Main Stage нашої конференції.

Робота на випередження

Останні місяці стали випробуванням для багатьох бізнесів та банківської системи. Проте попередні багаторічні зусилля банків і торговців у розвитку платіжної інфраструктури давали нам впевненість у повній готовності до нової реальності. На початок карантину в країні було понад 330 тис. платіжних POS-терміналів, до того ж, 90% з них вже були безконтактні. Тобто українці вже мали доступ до швидких і безпечних безготівкових розрахунків.

Попит українців на безготівкові послуги активно збільшувався протягом останніх років, і користувачі вже добре освоїли діджитал-технології для оплат. Ось лише декілька доказів: кількість та обсяг онлайн-оплат з картками Mastercard збільшується вдвічі з року в рік, Україна входить у список країн-лідерів за кількістю NFC-оплат гаджетами, а 58% власників банківських рахунків регулярно користувались платіжними додатками ще минулого року.

Досвід користувача стає цифровим

Нова реальність прискорила фінансову інклюзію та залученість людей у діджитал-сервіси, і зараз в Україні ми спостерігаємо великий сплеск цифрових сервісів і онлайн-оплат. Навіть попри обмеження в торгівлі, за останні місяці ми побачили зростання окремих категорій оплат з картками Mastercard.

За перший квартал 2020 року українці почали платити на 7% більше безконтактно, та на 8% частіше онлайн. А наше останнє опитування на карантині показало, що кожен другий почав купувати онлайн частіше, ніж будь-коли.

Окрім онлайн-шопінгу, користувачі почали розширювати свій діджитал-досвід і зайнялися самоосвітою за допомогою онлайн-сервісів: більш ніж половина опитаних освоювали на карантині онлайн-банкінг (59%) і вчилися готувати за допомогою онлайн-відеоуроків (58%), а 24% вивчали іноземні мови онлайн. Карантинні обмеження тільки посилили діджитал-мейнстрим, і досвід користувача поступово стає все більш цифровим – як в оплатах, так і в повсякденних речах.

Що купують українці на карантині?

Очікувано, що зі змінами платіжної поведінки українських користувачів змінилося і наповнення кошику в інтернет-магазинах – у ньому все частіше з’являються «нетипові» товари. Так, з початку року кількість українців, які замовляють товари першої необхідності онлайн, зросла на 43%, а найпопулярнішими стали товари, призначені для використання вдома.

 

У період карантину рітейл почав активніше освоювати та використовувати діджитал-канали для продажів. За перший квартал 2020 року кількість онлайн-оплат у продуктовому рітейлі по картках Mastercard зросла на 12%. Купівля техніки й електроніки – на 44% за квартал, порівняно до попереднього.

Безпека – основа цифрових рішень

Діджитал-середовище не тільки надає переваги у зручності та швидкості, але і вимагає особливої уваги до безпеки операцій. Кібербезпека найбільше хвилює користувачів: для 35% українців підвищений захист онлайн-платежів — стимул користуватися платіжною карткою в інтернеті частіше. Саме тому особливо важливими є рішення, направлені на посилення безпеки даних користувачів в інтернеті, і над такими рішеннями системно працює Mastercard.

Сучасний тренд – використання біометричних даних користувача (відбиток пальця, Face ID та ін.) для підтвердження платежів. Вже 60% клієнтів банків хочуть використовувати біометричну аутентифікацію під час оплати. Це зручно і безпечно, адже унікальні біометричні дані надійно підтверджують особу користувача, а отже його фінанси залишаються максимально захищеними.

Загалом, карантин став і для бізнесу, і для користувачів експрес-тренуванням у впровадженні та використанні цифрових технологій, і навіть сформував нові звички. І, я переконаний, звичка до безготівкових, зокрема й цифрових оплат в українців точно буде посилюватися.

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2020

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор залу Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Стартапи/Автоматизуй це»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Fintech-партнер
Книжковий партнер
Фінансовий партнер
Інноваційний партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Автомобільний партнер
Спонсор
Marketplace-партнер
Спонсор
Автомобільний партнер

Інфопартнери 2020

Генеральний інформаційний партнер