18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

Українські компанії продовжують працювати, оновлюються, розширюються або скорочують види діяльності. Всі ці зміни вимагають юридичного супроводу, тож юристи в карантинних умовах швидко пристосовуються до нової активності своїх клієнтів.

А юристи, що супроводжують IT-компанії, першими дізнаються про зміни на ринку інформаційних технологій України та світу, нові виклики й тренди. Своїми спостереженнями ділиться Антон Тарасюк, Managing partner в компанії Legal IT Group, що бере участь у виставці iForum:

Що потрібно ІТ-компаніям від юристів на карантині

Пандемія вдарила по компаніях у всьому світі, а значить – і по замовниках послуг ІТ-компаній, тобто бізнесу різних сфер економіки, в тому числі, в Європі та США.

З іншого боку – багато продуктових ІТ-компаній та студій з розробки ігор навіть збільшують продажі.

У зв’язку з цим, можна прослідкувати певну динаміку у змінах запитів до юристів. В період з кінця березня до середини квітня в нас склалось враження, що планета зупинилась – ІТ-компанії максимально оптимізували витрати й відмовлялись від вже запланованих юридичних завдань.

Однак, ця хвиля минула й оскільки юридичний супровід є невіддільною частиною бізнес-процесів, ми продовжили отримувати запити, як і до цього.

Як змінилися запити до ІТ-юристів?

Якщо ІТ-компанія хоче працювати з європейським ринком, скоріш за все, їй потрібно буде привести свої процеси з обробки персональних даних у відповідність з GDPR.

Багато ІТ-компаній намагаються запустити продукти в форматі B2C, наприклад: EdTech-проєкти, маркетплейси, спортивні мобільні додатки для домашніх тренувань. Відповідно, виникає необхідність захисту персональних даних європейців, а значить, необхідно провести GDPR аудит та реалізувати виконання необхідних положень.

Інший ринок – США і каліфорнійський аналог GDPR, CCPA – вже розглядається ІТ-компаніями як такий, якому необхідно слідувати при реалізації проєктів у Штатах. Питання забезпечення і захисту приватності даних стає обов’язковим для запуску технологічного проєкту для користувачів всюдисвітно.

Багато замовників ІТ-послуг зі Штатів та Європи поставили на паузу R&D-проєкти чи відмовились від поліпшень вже існуючих проєктів. В зв’язку з цим, обговорюються нові можливості та формати для співпраці.

Також, ІТ-компанії, яким вдалося отримати нових клієнтів, потребують швидкого закриття угоди в юридичній площі (укладення договору) і залучають юристів до прямої комунікації з представниками їх клієнтів.

  • Менше запитів на реєстрацію торгових марок

Попри запуск нових продуктів, компанії намагаються в першу чергу зрозуміти: чи «полетіло», чи ні, а вже потім гратися із захистом назви. Сьогодні зареєструвати торгову марку в США чи ЄС можна, не встаючи з канапи, а тому, як тільки стає зрозуміло, що продукт того вартий – необхідно пройти цю нескладну процедуру.

  • Конфлікти і суперечки: нові варіації

Оскільки багато ІТ-компаній, що працюють на аутсорс, втратили хороші контракти, почалися процеси припинення співпраці з розробниками, які ці проєкти реалізовували. Як всім відомо, абсолютна більшість розробників надає послуги як суб’єкти господарювання, оформивши ФОП, а тому, припинення правовідносин з ними не є складним з юридичної точки зору для ІТ-компанії.

Зазвичай, в шаблоні, який майже завжди пропонує ІТ-компанія передбачена умова про те, що компанія може в односторонньому порядку припинити контракт, просто повідомивши про це, скажімо, за 5 днів. З іншого боку, є такі договори, де цей строк встановлений в 30 днів і, відповідно, за ці 30 днів треба й оплатити послуги, якщо вони надавались, звісно, і завдання були (дуже залежить від тексту контракту), але компанія прагне припинити відносини в один день без виплат – і це вже конфлікт, до якого можуть залучити юристів.

Ще один доволі новий вид конфліктів – запити від іноземних компаній з метою повернення коштів за послуги українських аутсорсних ІТ-компаній, мовляв – довго, неякісно. Тут, звичайно, питання – чи дійсно це так, чи просто варіація оптимізації витрат і економія. В таких спорах (про належно чи не належно надані послуги) в суді вирішальною є технічна експертиза, а от її проведення при T&M форматі співпраці (Time&Material – прим. ред.) – це доволі «весело».

Юридичні задачі для ІТ-компаній в майбутньому

В цілому, такі послуги як відкриття компаній та рахунків стали вже буденністю і просто питанням вибору юрисдикції та правового режиму. Світ став глобальним, а із закриттям реальних кордонів всі відчули, що в онлайні світ – єдине ціле, і швидкість надання онлайн-послуг залежить не від локації, а від вмінь та організації процесів.

ІТ юристи в цьому новому світі мають не лише знатися на «домашньому» праві, а і мати доступ до глобальної експертизи. Звісно, ніхто не відміняв якісний client-service та зручність отримання юридичних послуг.

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер