Рахунок карантину пішов на місяці, не на тижні, і кількість онлайн-сервісів, якими ми користуємося щодня, не зменшується. Всі констатують збільшення відсотку онлайн-платежів, при чому, для сплати за найрізноманітніші категорії товарів і послуг. Ми вже розповідали про те, як змінились інтернет-транзакції геймерів в карантині, а сьогодні пропонуємо ознайомитися із карантинними спостереженнями компанії Interkassa.
Як агрегатор платіжних методів для інтернет-бізнесу, компанія обслуговує понад 5000 бізнесів і зсередини спостерігає за змінами в користувацьких звичках і тенденціями онлайн-платежів. Про це нам і розповів Андрій Шараєвський, СМО компанії Interkassa, яка виступає Fintech-партнером конференції iForum:
Оновлений попит на карантині
За ці два місяці, що ми живемо у новій пандемічний реальності, загальна статистика говорить, що в Україні та світі:
- значно зросла кількість онлайн-транзакцій відносно безготівкових;
- готівкові операції у pos-терміналах та банкоматах пішли на спад;
- для провайдерів онлайн-платежів відкрилася нова клієнтська ніша: бізнес, що в умовах кризи стрімко переходить в онлайн, щоб залишитися на плаву.
Чи помітила Interkassa, як провайдер послуг з онлайн-платежів, що українці активно пішли в онлайн? Так, ми помітили зміні у попиті на наші послуги серед представників малого та середнього бізнесу.
Якщо подивитися на кількість зареєстрованих у нашій системі кас ще у стабільному лютому та вже карантинному березні/ квітні, то у середньому приріст у карантинні місяці — до 5%. Це не драматична різниця, але для нас показова, бо частіше ми працюємо із сегментом великого бізнесу, а нові клієнти у ці місяці були як раз із представників малого та середнього бізнесу. Впевнені, що бізнес, який приєднався до нас за останні два місяці, зможе пережити кризу й складе конкуренцію на ринку e-commerce тим, хто вже встиг міцно стати на ноги.
З цікавинок: у нас складається враження, що у карантин українці вирішили облаштувати оселі та довести свої кулінарні вміння до рівня шеф-кухарів. За напрямками «побутова техніка та електроніка», «кухонне приладдя», «краса та здоров’я», «дитячі товари» ми спостерігали більшу кількість транзакцій, у порівнянні з іншими сферами e-commerce.
Про спеціальні пропозиції, які маємо для клієнтів
Для тих, хто в умовах кризи вирішив перевести платежі в онлайн, ми підготували кілька рішень, що саме націлені на швидкий старт.
По-перше — швидке підключення платіжної форми за допомогою готових модулів для популярних СMS. Якщо для вашого бізнесу вже є діючий сайт, наприклад, на WordPress, то за допомогою готового плагіну можна самостійно інтегрувати платіжні форми, і власнику навіть не потрібна для цього окрема IT-команда.
Для тих, кому потрібно не тільки увімкнути можливість оплати на своєму майданчику, але й перед цим зібрати сайт, маємо спільне рішення з нашим партнером, конструктором сайтів WIX. Наше платіжне рішення вже є у наборі WIX як один із варіантів проведення онлайн-оплат.
Ще одне рішення для швидкого переходу на онлайн-продажі — «оплата за посиланням». Ви, як продавець, в особистому кабінеті Interkassa можете згенерувати інвойс на потрібну суму та просто відправили його клієнту посиланням у месенджер Viber чи в особисті повідомлення в Instagram. Для деяких компаній цей спосіб є досить зручним, якщо основна частина клієнтів бренду вже зосереджена саме у соцмережах.
Прогнози та очікування
З одного боку, маємо кризу — відсоток бізнесів закрився, люди втратили роботу. А відсутність постійного стабільного доходу не дуже надихає на онлайн-покупки. Тож, у загальному підсумку, індустрія онлайн-платежів може показати гірші результати цього року, ніж минулого року.
З іншого боку, очевидно, що ця ж карантинна криза принесла платіжній індустрії нових користувачів. Як бізнесу, так і споживачам, що жили в офлайн-форматі, довелося переформатувати свої звички та підходи, що матиме значний позитивний ефект у довгостроковій перспективі. Адже якщо цей новий формат стосунків бізнесу і його клієнтів закріпиться, фінтех-галузь матиме більше проникнення та отримає більше постійних користувачів.