18 червня 2021 Київ, НСК «Олімпійський», вул. Велика Васильківська, 55

Сучасні технології допомагають створювати новий користувацький досвід, а в період карантинних обмежень можливість автоматизувати процеси і зменшити контакти між людьми грає особливо важливу роль.

Ми висвітлюємо нововведення в українських компаніях, які тим чи іншим чином пов’язані з новими умовами ведення бізнесу у 2020 році. Так, з червня у «Сільпо» доступна послуга «Вільнокаса», яка пришвидшує закупи та має ряд інших переваг. На запитання про те, як змінюються супермаркети Fozzy Group і які інновації вже доступні користувачам у «Сільпо» відповідав Роман Гнатюк, продакт-менеджер цифрової трансформації Fozzy Group.

— Скільки часу зайняла розробка продукту Scan&Go і чи використовували зовнішнє ПЗ?

«Вільнокаса» (Scan&Go) — це повністю власна розробка продукту. В реалізації проєкту взяла участь in-house крос-функціональна команда, яка складалася з команд цифрової трансформації Fozzy Group, «Сільпо», розробників TemaBIT (власної IT- компанії Fozzy Group) та «Власного Рахунку» (програми для постійних Гостей «Сільпо»). 

Розробка самого сервісу зайняла близько трьох місяців, потім ще три місяці ми пілотували проєкт всередині компанії, а після вже запустили зовнішній пілот для Гостей «Сільпо».

— Чим відрізняється Scan&Go від технологій, наприклад, в офлайн-магазині Amazon?

Офлайн-магазин AmazonGo — це дорожчий проєкт з технологію розпізнавання образів, а також багатьма сенсорами, що дає змогу автоматизувати велику частину процесу купівлі й оплати товарів, відеокамерами на стелях і навіть датчиками ваги, завдяки яким можна визначити, які саме товари забрав покупець. 

Взагалі Scan&Go — це не нова технологія. Є два напрямки розвитку: спеціальні сканери, які видають у магазинах, та інтеграція сканера у мобільний додаток. При цьому в багатьох ритейлерів часто треба сканувати окремий QR-код для початку шопінгу. У «Вільнокасі» ми скасували додаткову ідентифікацію для Гостей у додатку «Сільпо» —  це продовження досвіду користування мобільним додатком, до якого вони вже звикли.

— Які протоколи передачі даних використовує Scan&Go та як захищає їх?

Проєкт «Вільнокаса» інтегрований у наявний мобільний додаток «Сільпо», завдяки чому Гостю немає потреби встановлювати багато програм у свій смартфон, а компанії не потрібно розробляти різні додатки, і вона завжди знає людину, що користується послугою. Ми застосовуємо найкращі світові практики для захисту даних користувачів.

— Технологія відверто нова для українського ринку. Як плануєте поширювати її?

Проєкт Scan&Go стартував у 2019 році. Команда Fozzy Group дійшла висновку, що Гості «Сільпо» досить добре підготовлені до таких інновацій: у супермаркетах мережі з 2018 року успішно використовуються каси самообслуговування та є власний мобільний додаток, у який ми змогли зручно і швидко інтегрувати сервіс «Вільнокаса». 

Сканування вагового товару також не викликало труднощів — Гості звикли до ваг самообслуговування з вбудованими принтерами термоетикеток. Ми також допрацювали власне програмне забезпечення для кас самообслуговування, щоб не встановлювати у магазинах спеціальне обладнання, а використовувати наявні самокаси для оплати покупки «Вільнокаси». 

Ідентифікація користувачів дає змогу каскадувати етапи запуску й сегментувати Гостей, які мають можливість використовувати послугу: спочатку «Вільнокасу» тестували співробітники у пілотному супермаркеті, в березні 2020 року його вже тестували постійні Гості у двох магазинах Києва, а на початку червня 2020 року можливість самостійно сканувати товари отримала найактивніша частина Гостей у 59 супермаркетах «Сільпо», в яких встановлено самокаси

Нині проєкт Scan&Go також пілотує мережа «Фора», яка входить до Fozzy Group.

— Скільки всього учасників тестового періоду, як довго він триватиме і які відгуки збираєте?

У широкому пілотуванні бере участь понад 75 000 Гостей. Ми аналізуємо всі відгуки, щоб поліпшити послугу і також аналізуємо профіль тих, хто користується «Вільнокасою», щоб у майбутньому поширити її на більшу кількість Гостей.

Наступний етап — дати можливість сканувати QR-код «Вільнокаси» для завершення покупок на будь-якій касі, а не лише на касі самообслуговування. Це дасть змогу поширити проєкт на всю мережу та збільшити кількість супермаркетів, у яких можна використовувати послугу. Розглядаємо також можливість запуску оплати покупок у самому додатку «Сільпо».

— Які задачі має вирішити програма у циклі функціонування супермаркетів?

Ми запустили систему самостійного сканування товару мобільним додатком, щоб дати Гостям можливість прискорити процес купівлі й заощадити час, минаючи викладання товару на касову стрічку та очікування в черзі, що важливо під час карантинних обмежень. Це головне завдання «Вільнокаси», яка поліпшує досвід Гостей під час купівлі в «Сільпо».

— З якими упередженнями найчастіше стикаються інновації в ритейлі і як долаєте їх в Fozzy Group?

Є Гості, які одразу користуються інноваціями і навіть самі розповідають про них у соцмережах, якщо їм сподобався цей досвід. Але є частина Гостей, яким потрібен час, щоб, наприклад, почати користуватися різними цифровими сервісами.

Дедалі більше ми розповідаємо в різних діджитал-каналах про те, як зручно користуватися мобільним додатком, оплачувати в один скан товари на касі чи використовувати самокаси та «Вільнокасу». У торговому залі співробітники «Сільпо» також допомагають Гостям скористатися послугами, якщо виникають якісь труднощі. 

Організовано зусиллями волонтерів компаній

Спонсори та партнери 2021

Титульний спонсор
Генеральний спонсор
Спонсор Main Stage
Спонсор залу «Інтернет-технології»
Спонсор залу «Майбутнє»
Спонсор залу «Реклама і просування»
Спонсор Міста Майбутнього
Книжковий партнер
Будівельний партнер
Relax-партнер
Автомобільний партнер
Преміальний партнер
з онлайн-маркетингу
Спонсор
Спонсор
Логістичний партнер
Технологічний партнер
Digital-партнер
Інвестиційний партнер
Поліграфічний партнер
Водний партнер
Технічний партнер
Медичний партнер
Партнер розсилки
Cпонсор

Інфопартнери 2021

Генеральний інформаційний партнер