May 2021 Kyiv, IEC, 15 Brovarskyi Ave

Наприкінці року Дмитро Базилевич, керівник напряму Digital Fun нашої конференції, поспілкувався з представниками різних видів того самого цифрового фану, щоб з’ясувати, як зараз почувають себе постачальники розважального контенту в Україні. Як вплинули світові події на Digital Fun і чи справді в онлайн-розвагах усе так добре, як здається, — у підсумковому матеріалі.

Дмитро Базилевич, iForum, керівник напряму Digital Fun:

«— Цей текст я намагався написати майже тиждень. Складно підсумовувати 2020 рік. Дуже, знаєте, не хочеться стати автором ще одного «підсумкового опусу», який по суті буде збірною солянкою з обридлих всім словосполучень «вплив пандемії», «наслідок карантину», «трансформація віддаленості» тощо.

А без них ніяк не вийде — це ж підсумки 2020 року! До того ж ми говоримо про напрямок Digital Fun, а більшість щиро вірить у те, що хто-хто, а от індустрія розваг у 2020 році ох, як відтягнулася… Відтягнулися, так. І назад вже не притягнеш 😊

Тож, силою і владою, дарованими мені Оргкомітетом, я делегував підсумовування року для галузі своїм шановним спікерам, а собі залишив найсмачніше. На мій погляд, найважливіше, що сталося у 2020 році — ми нарешті стали свідками явища, про яке я говорив 2 останні роки, з моменту появи напряму Digital Fun на iForum. Індустрія об’єдналася проти циферблата годинника. А він, як не дивно, ніяк не змінився ні в порівнянні з 2019 роком, ні навіть з 2018-м — в ньому як і раніше 24 години. І в ці 24 години потрібно знайти хоч якийсь відрізок часу, коли споживач буде розважати себе саме вашим продуктом (і платити, відповідно, саме вам).

І ось ми бачимо прекрасні об’єднання форматів: прем’єри й багатомільйонні концерти в комп’ютерній грі Fortnite, запуск виробництва трьох фільмів і семи серіалів за відеоіграми (і це тільки від Sony), випуск ігрового ПК в колаборації з мережею KFC, який дозволяє підігрівати курку (не жарт!). І багато, багато, багато іншого. Індустрія розуміє, що циферблат годинника — непереможний. Тому потрібно об’єднуватися і шукати нові формати. І це чудово!

А тепер про пандемію, карантин і ось це от все.»

Геннадій Веселков, Українська професійна асоціація кіберспорту, член правління

«— Як розвиваються сервіси стримінгу в Україні? Чи є достатньо технічних можливостей, як змінюється попит і чи корелюють ці зміни зі світовими тенденціями?

— Сьогодні в Україні щось стрімить чи не кожен другий, але в основному це стримінг буденних життєвих подій в Instagram або на Facebook. Для серйозних трансляцій у реальному часі як і раніше користувачі обирають YouTube або Twitch. І якщо перший більше затребуваний для серйозних стримів, то Twitch тримає беззастережне лідерство серед стримінгу ігор та подій кіберспорту.

Навіть на трансляціях, які йдуть відразу і на YouTube, і на Twitch видно, що переважна більшість користувачів обирає Twitch. Численним конкурентам, які з’являлися в останні роки, так і не вдалося потіснити лідерів. У розпал пандемії, коли у людей практично немає можливості подорожувати, стримінг, особливо, ігровий, став ще актуальнішим.»

Анна Ткаченко, 1+1 Digital та Інновації, директорка

«— 2020 рік став знаковим роком для розвитку стримінгу: цьому посприяло кодування ефірного мовлення, міцно «запечатане» карантином. Якщо враховувати, що інтернет-покриття в Україні вже досягло рівня розвинених країн, вважаю, у нас є всі умови для розвитку стримінгу. Крім одного, але дуже важливого: готовність платити відповідну запиту ціну.

Netflix, Amazon та інші глобальні гравці задали високі стандарти як для технологій, так і для різноманітності якісного оригінального контенту. Логічно, що і те, й інше вимагає значних у всіх сенсах інвестицій, як правило, довгострокових.

Тому 2020-й — це рік розставляння всіх крапок над «i». Рік, в якому обставини самі підштовхнули користувачів до платформ, і вони віддали перевагу тим, хто не шкодував інвестицій в технології та контент, і чий голос був гучнішим у попередні роки.

Але! Залучити користувача це тільки пів справи, а от змусити його утриматися і не повернутися до свого звичного способу споживання ТВ-контенту — в цьому справжній виклик. Наприклад, згадаємо минулий Новий рік. Всі пам’ятають невдоволення користувачів з приводу нестабільності роботи платформ. Вважаю, що саме такі гучні «фейли» змушують користувачів не поспішати відмовлятися від кабелю або постійно шукати надійніший ОТТ-сервіс.

Тому не контентом єдиним. Він, безумовно, повинен бути якісним і різноманітним, адже це один з ключових чинників вибору платформи українськими користувачами. Але дуже важлива також і стабільність роботи сервісу, яка, найчастіше, підводить в найважливіший для користувача момент, не витримавши навантаження. Ми на 1+1 video завчасно готуємося до новорічної ночі й чітко бачимо головне завдання: впоратися з обслуговуванням великої кількості користувачів і забезпечити стабільну роботу платформи. Розуміючи наші технічні можливості і місткість серверів, ми прийняли рішення відмовитися в ніч на 1 січня 2021 від Full HD і вимкнути функції рекомендованого контенту, що дозволить нам витримати більше навантаження.

Очевидно, що крига скресла і в наступні роки OTT залишатиметься найбільш швидкозростаючою технологією. А ось конкурувати вже буде складніше, і кожній платформі потрібно більш чітко формувати своє унікальне позиціювання

Микола Рогинець, агентство відеомаркетингу beTrue Media, засновник і керівник

«— Що змінилося під час карантину для авторів Youtube-контенту?

— Тема №1 — це, звичайно, Сovid-19, який привніс в життя авторів контенту багато різних речей. Є речі сумні, і є речі оптимістичні. По-перше, Сovid-19 сам собою, як жанр контенту. Навколо нього є величезна кількість пошукових запитів, це однозначно тема року. Якщо переглянути найпопулярніші запити користувачів Google в Україні, то там на перших місцях якраз коронавірус і все, що з ним пов’язано. YouTube спершу обмежував креаторів в тому, щоб знімати контент на цю тему, не дозволяв його монетизувати, а потім все ж таки вирішив дозволити це робити. Однак, сервіс продовжує регулювати цю тему, щоби те, що блогери розповідають, не суперечило рекомендаціям ВООЗ і МОЗ України. Тобто, з одного боку — актуальна затребувана тема, яка може швидко принести багато переглядів, а з іншого — серйозна регуляція й обмеження від самої платформи.

Карантинні обмеження призвели до того, що величезна кількість людей просто сиділа вдома і почала дивитися YouTube. Сервіс переживає зростання, я б сказав, паранормальне зростання часу переглядів: усіх відео, всіх жанрів і всіх форматів. Це стосується і відеозаписів, і стримів у реальному часі.

Завдяки карантину почали зростати такі жанри як кулінарія, фітнес, всілякі медитативні й духовні практики, релігійні церемонії — ми дивилися трансляції з православних і католицьких церков, і так далі, і тому подібне.

Якщо говорити про доходи, то у зв’язку з карантином змінився їхній розподіл для блогерів. Погіршення економічної ситуації призвело до того, що частка доходів від автоматичної реклами зменшилася, і за цим напрямком блогери стали заробляти менше. Але для багатьох, особливо для великих каналів це компенсувалося зростанням доходів від інтеграцій, оскільки все більше брендів стали звертати свою увагу на інфлюєнс-маркетинг.

До речі, тут є ще один цікавий факт — розцінки на інтеграцію у Youtube-блогерів помітно вищі, ніж у Instagram- і TikTok- блогерів. Тож, якщо говорити про інфлюєнс-маркетинг, то 2020 рік став роком Instagram і TikTok.

Підсумовуючи, можу сказати, що найсерйознішим викликом для всіх творців контенту на YouTube, блогерів або медіакомпаній, стала жорстка конкуренція. Сервіс надає перевагу і просуває популярніший контент, а значить, поріг входу для новачків стає все вищим. З чим пов’язаний останній тренд — це поява професійних спеціалізованих команд, які прокачуватимуть і розвиватимуть нові канали.»

Organized by the efforts of volunteers from following companies

Sponsors & Partners 2020

Title Sponsor
General Sponsor
Main Stage Sponsor
«Internet technologies» Sponsor
«Future» Sponsor
«Startups/Automate This» Sponsor
«Advertising and Promotion» Sponsor
City of the Future Sponsor
Fintech Partner
Book Partner
Financial Partner
Innovative Partner
Building Partner
Relax Partner
Auto Partner
Auto Partner
Sponsor
Marketplace Partner
Sponsor
Auto Partner

Info partners 2020

General Info Partner